Close

JOCS

LA CIUTAT FANTASMA

Aquest joc es juga en un taulell on a l’inici hi ha una font i al final sis destins possibles. Cada jugador surt de la font.

 

Es juga amb un dau que té tres cares verdes i les altres blanques.

 

Cada jugador tira el dau 5 vegades i si surt verd avança cap a l’esquerra i si surt blanc, cap a la dreta. 

 

Quan un jugador arriba al final, deixa una fitxa vermella i comença un altre jugador. En aquest joc es pot estudiar la probabilitat que hi ha d’arribar a cada casella final, sent les dels extrems menys probables que les centrals.

EL VIATGE D'ATZAR DEL TAXISTA

Tots els jugadors es posicionen a l’hotel

El taxista només pot portar un viatger d’un lloc a un altre (per exemple, l’estació de tren). No escolta els desitjos dels viatgers, però quan un passatger puja, llença els daus. Si apareix un punt verd a la part superior, condueix en la direcció de les fletxes verdes, en cas contrari en la direcció de les fletxes grogues. Cada jugador és el seu propi taxista. Els daus es llencen al seu torn. START és a l’hotel.

El guanyador és qui arriba primer a un avet.

L'ALTRA CURSA

El joc consisteix en predir correctament un experiment, de tal manera que només avances si fas una predicció correcte. 

Hi ha un dau amb 1 cara negra i 5 cares blanques, abans de tirar has de predir quin color sortirà, si apostes per el blanc i encertes, avances 1 casella. En canvi, si apostes per el negre i encertes, avances 3 caselles. Així fins arribar al final. El jugador que arribi abans guanya. 

CURSA DE PROBABILITAT

Els components del joc són: 

– Tauler de la cursa de probabilitat vuit espais

– Col·lecció  de cartes per poder fer diferents alternatives per jugar

– Materials necessaris per jugar( ruletes, daus, urnes etc.).

L’organitzador/a pot triar les cartes que han d’anar al tauler, segons el nivell dels participants o  el contingut que es vulgui treballar, tot i que per començar fixant-nos en que les cartes estan numerades, podem posar les 8 cartes seguint l’ordre indicat (1i2, 3,4 o per exemples 9 i 10, 11 i 12 etc.) obtenint així un joc “equilibrat”.

ESCALES I SERPS

És un joc que consta d’un taulell que té algunes cel·les connectades entre sí. Hi ha que tenen premi i hi ha d’altres que no. 

Podem veure que hi ha caselles que tenen una línea groga que et porta a la presó i d’altres, les verdes, que et fan avançar moltes caselles a la vegada. 

A l’inici del joc es reparteixen 10 fitxes a cada jugador i es posen els ninots a la casella de sortida, les fitxes restants se les queda la banca. 

Es juga amb uns daus que tenen tres cares de color blanc i tres de color verd. 

El primer jugador tira el dau, si surt una cara verda avança dues caselles, en cas contrari n’avança només una. Tot seguit el jugador dos fa el mateix i així es van alternant. 

Si un jugador arriba a la cel·la d’arribada, la banca li dona 3 fitxes i si cau a la presó ha de pagar una fitxa per sortir-ne. 

Guanya qui al final del joc té més fitxes. El joc finalitza al arribar a un nombre prèviament pactat de tirades. 

CAPTURA

El jugador 1 col·loca les dues peces al cercle exterior del tauler, una peça al 16 i l’altra a qualsevol espai.El jugador 2 pot triar una de les dues peces de joc per ell mateix. El jugador que té la pedra al 16 comença a tirar els daus. Els daus es llencen alternativament i un jugador pot avançar la seva pedra tants espais en el sentit de les agulles del rellotge (cf. fletxes al tauler de joc) com hagi tirat els ulls.El guanyador és el jugador que supera l’altre amb la seva pedra.Si guanyeu el primer joc, podeu col·locar les peces al tauler de joc per al següent joc (una tornada a 16, l’altra on vulgui). El perdedor pot decidir si comença a llançar els daus o deixar-los al guanyador.

Variants:

1. Podeu jugar al mateix joc amb un dau ordinari o amb l’icosaedre.

2. Els jugadors poden estar d’acord que si tenen “0 ulls” poden tornar a llançar els daus.

3. El mateix joc es pot jugar al tauler 6 del cercle interior (és a dir, amb només 6 camps).

CAPSETA AMB BOLES

Tenim una capsa amb dos compartiment. Un on tenim una serie de boles de diferents colors que tenen una posició fixa. L’altre conte les mateixes boles però aquestes es poden moure lliurement per el compartiment. L’objectiu es anar movent la caixa i arribar a calcular la probabilitat que coincideixin amb les boles fixes.